Pagina's

zondag 27 december 2015

Jingle bells, jingle bells, louisa all the way!

Een Louisa dress. Al zo vaak op andere blogs gezien, al zo lang getwijfeld om het ook te maken... Tot ik ongeveer een maand terug op compagnie-m 3 patronen bestelde: Lotta skirt en Julia Sweater voor mezelf, en de Louisa dress voor de dochtertjes.

Voor de kerstdagen besloot ik eindelijk het bekende patroon te gebruiken. Er zijn verschillende leuke opties. Voor het eerste maaksel wilde ik eerst voor zeker spelen en het doorlopende achterpand te nemen. Eerst twijfelde ik nog om het paspel toe te voegen, maar wawh! Wat een mooi effect!
Ik nam gewoon de 2 jaar, meestal moet ik een iets grotere maat nemen dan 98 maar had al gehoord dat de maten soms groot uitvielen. En blij dat ik dit had gedaan. Het past perfect!!




De stofjes lagen al even in de kast. Ik denk dat ik de durf weer niet had om de kabouters te verknippen. Ik vind ze zo tof! Maar aangezien mijn stofjes zijn aangegroeid en er zoveel mooie stofjes bestaan, heb ik mezelf laatst voorgenomen om gewoon mijn schaar in stofjes te zetten.


Het vestje, superzacht en knuffelbaar!, kocht ik op het laatste moment nog in Modemakers gekocht. Van mijn favoriete kindermerk: Someone.


Nee mama, geen foto... Vandaar dit scheve, maar schattige gezichtje. Ze krijgt soms een beetje streken ons driejarige schatje :-)


Ze kreeg voor haar verjaardag nog een leuk magneetboek van Maja gekregen. Zo kon ik stiekem nog enkele foto's nemen :-)



Tot nu toe al twee patronen uitgetest van compagnie-m en oh zo tevreden! Een aanrader!!

Klaar voor de kerstfeesten!

Stoj kabouters: Het machien, den depot
Stof voering: Madeline de stoffenmadam
Vestje en kousenbroek: Someone
Patroon: Louisa dress, compagnie-m

Geen opmerkingen:

Een reactie posten