Pagina's

zondag 27 december 2015

Jingle bells, jingle bells, louisa all the way!

Een Louisa dress. Al zo vaak op andere blogs gezien, al zo lang getwijfeld om het ook te maken... Tot ik ongeveer een maand terug op compagnie-m 3 patronen bestelde: Lotta skirt en Julia Sweater voor mezelf, en de Louisa dress voor de dochtertjes.

Voor de kerstdagen besloot ik eindelijk het bekende patroon te gebruiken. Er zijn verschillende leuke opties. Voor het eerste maaksel wilde ik eerst voor zeker spelen en het doorlopende achterpand te nemen. Eerst twijfelde ik nog om het paspel toe te voegen, maar wawh! Wat een mooi effect!
Ik nam gewoon de 2 jaar, meestal moet ik een iets grotere maat nemen dan 98 maar had al gehoord dat de maten soms groot uitvielen. En blij dat ik dit had gedaan. Het past perfect!!




De stofjes lagen al even in de kast. Ik denk dat ik de durf weer niet had om de kabouters te verknippen. Ik vind ze zo tof! Maar aangezien mijn stofjes zijn aangegroeid en er zoveel mooie stofjes bestaan, heb ik mezelf laatst voorgenomen om gewoon mijn schaar in stofjes te zetten.


Het vestje, superzacht en knuffelbaar!, kocht ik op het laatste moment nog in Modemakers gekocht. Van mijn favoriete kindermerk: Someone.


Nee mama, geen foto... Vandaar dit scheve, maar schattige gezichtje. Ze krijgt soms een beetje streken ons driejarige schatje :-)


Ze kreeg voor haar verjaardag nog een leuk magneetboek van Maja gekregen. Zo kon ik stiekem nog enkele foto's nemen :-)



Tot nu toe al twee patronen uitgetest van compagnie-m en oh zo tevreden! Een aanrader!!

Klaar voor de kerstfeesten!

Stoj kabouters: Het machien, den depot
Stof voering: Madeline de stoffenmadam
Vestje en kousenbroek: Someone
Patroon: Louisa dress, compagnie-m

zaterdag 26 december 2015

Kerstknutsels

Knutselen is ons oudste meid haar favoriete bezigheid. We hebben voor de kerstdagen dus veel leuke dingetjes gemaakt. 

Zo vond ik op pinterest dit leuke idee. Je vult ingevette vormpjes met strijkparels, in de oven (heel kort) en wanneer ze gesmolten zijn onmiddellijk in water laten weken. Het is niet zo simpel om ze er uit te krijgen, maar onder warm water lossen ze volgens ons het beste.
De resultaten zijn heel tof en konden als extra cadeautje bij de kerstkaartjes gegeven worden. Als versiering voor de kerstboom ;-)




Vingerstempelen en schilderen van kerstfiguren kwam ook aan bod:



Dit werd de Nieuwjaarsbrief voor ons 1,5 jarige meisje voor haar peters en grootouders. Ook gevonden hier op pinterest. Leve pinterest! Al zo veel leuke dingen gevonden voor thuis en op school.


Aan iedereen prettige feesten!!

woensdag 2 december 2015

Niet stil gezeten

Op vlak van naaien heb ik niet stilgezeten. Bloggen daarentegen moet ik nog regelmatiger doen.

Ik wil jullie toch nog even een kijkje laten nemen in mijn creaties.


Een rokje uit het prachtige kabouterstofje van Michael Miller. Was hier lang blijven liggen, maar eindelijk toch nog iets uit gemaakt vooraleer ik te weinig stof zou hebben.

Mona Vest uit La maison Victor


 Kleedje van de droomfabriek met peter pan kraag.
Zo'n geweldig stofje! 


 Kan ze goed in ravotten, helpen in de tuin,...Geweldig voor een 2,5-jarige dus!


Julia Sweater van Compagnie M. Wat een zalig patroon! Makkelijk, snel en past perfect!

En nog eentje met fantastische flamingo's (kocht ik op stoffenspektakel)

Chess Sweater uit la maison Victor. Twee keer gemaakt. Weeral maar eens een super tof patroon met mooie stofjes van de stoffenmadam.



Harley top!!
En dan nog een harley top maar een beetje anders, gek...


Verrassing voor Tante Zus. Ze vindt de minions stiekem wel tof. Daarom maakte ik een harley top dat ze kan dragen als pyjama.
De laatste creatie die ik ga tonen, is er eentje van vorig jaar. Maar nu pas past het ons oudste patatje heel mooi. Vorig jaar was het nog veel te groot en bleef het in de kast hangen. Ik vond het echt niet mooi. Maar nu... kei tof!


Ziezo, wel wat creaties dus hé...In het vervolg sneller posten dus ;) En ik moet nog wel wat leren op vlak van leuke mooie foto's trekken. Eén van de dagen eens een test doen voor leuke kerstkaartjes.

We zullen nog is gezond doen...

Het wordt winter. De dagen worden veel korter... Dat zet toch vaak aan tot snoepen...En als zeker als er vaak moeilijke nachten tussen zitten van weinig slaap...  Daarom dacht ik: Komaan, we gaan echt eens deftig boodschappenlijstjes opstellen en gezonder beginnen eten. De laatste tijd is mijn kookkunst toch wat gaan slabbakken. Weinig energie...weinig zin om te koken...

Een tijdje terug kocht ik: Puur eten dat je gelukkig maakt en Puur genieten van Pascale Naessens. Zoveel goede commentaar dat zij krijgt, zo veel tevreden mensen...ik was ook nieuwsgierig.
Vandaag maakte ik voor de eerste keer iets klaar uit 'Puur eten'. In het boek ziet het er wel presentabeler uit dan mijn bord...

De kindjes sliepen, dus ik kon in alle concentratie mijn bordje maken. Het vraagt wel wat voorbereiding en gepruts.


Het resultaat mocht er wezen. Zeer verfrissend en het vult je buik goed. De ricotta zou ik volgende keer vervangen door fetakaas. Dit zou meer afsmaken. De ricotta is zo niet mijn ding bij dit gerechtje.
Maar wel een aanrader!

Gerechtje uit: 'Puur eten dat je gelukkig maakt' van Pascale Naessens: Citrusvruchten met ricotta en pistachenoten.