Pagina's

zaterdag 12 september 2015

De eerste frissere dagen

"Doe je Jolien morgen een sjaal aan...?" vroeg Tante Zus me vorige week. Tante zus, dat is mijn zus. We zeggen sinds we kleine meisjes zijn al zus tegen elkaar. Nooit heb ik haar echte naam genoemd. Als dit al eens moet tegen andere mensen, klinkt het me raar in de oren.
Dus toen ik zwanger werd van Jolientje kwam de vraag natuurlijk naar boven wie we hoe gingen aanspreken. En ja, zij zou Tante zus worden. :-)
Tante Zus is ook de meter van Jolien en ze zijn de dikste maatjes. Super gewoonweg om ze samen bezig te zien.
Vanaf 1 september is ons oudste spruit naar school beginnen gaan. Dus tijdens het plannen hoe we alles geregeld gingen krijgen, wilde Tante Zus zeer graag helpen. Ze brengt op bepaalde dagen Jolien naar school en gaat ze halen met de fiets. (Waarvoor grote dank! Wat een schat!)
Daarom dus de eigenlijke vraag voor een sjaaltje.

Zelf had ik er nog een dunne liggen. Ik deed haar deze aan. Mooi, maar kleurloos...(en ik hou van kleur!) Een gebreide hadden we nog in haar kast, maar dat is nog veel te warm.
Daarom nam ik een leuke fleurige stof uit de kast en kocht witte kleine pomponnetjes en ging aan de slag.

Het werd een sjaaltje van 150 op 40 cm. Past perfect!
Zo kan ze ertegen voor de herfstdagen!


En wat een dametje is ze geworden! Ze wordt zo groot!



Het kleedje dat ze hier draagt, is de Jill jurk van La maison Victor. (Deze heb ik nog niet op deze blog vermeld. Voor mijn blogtijdperk :-p ) Wel een zalig patroon!!!

Stof: Veritas
Bolletjes: Veritas
Kousenbroek: Veritas
Stofje kleedje: De stoffenmadam
Truitje: Someone

zondag 6 september 2015

Verjaardagscadeau

De babyjurk Grace van Emma en Mona zag ik al vaak passeren. Hoe mooi! Eindelijk ben ik ertoe gekomen om het jurkje te maken. En wat een super patroon! Het wordt een cadeautje voor het nichtje. Zij wordt één jaar vandaag! Zij draagt niet vaak hevige kleuren of heeft nooit echt gekleurde prints op haar kledij. Wat voor mij niet makkelijk was om een ideaal stofje te vinden in mijn kast. Maar laatst was ik bij de stoffenstraat en daar kocht ik deze wit met bolletjes stof. Deze zou ik gebruiken als voering...

Het was heel makkelijk dat je het gewoon kan afprinten en niet zelf nog eerst alles moet liggen overtekenen. (Beetje lui...? :-p)
Daarnaast zat het kleedje zeer snel in elkaar.


Wederom maakte ik gebruik van kamsnaps. Ik vreesde wel even of ze goed in elkaar zouden klikken. Ik was vergeten om er vlieseline tussen te strijken... En ik had geen geduld om te wachten tot ik knoopjes kon gaan halen... Ik wist dat ik deze week weinig tijd zou hebben. Het moest af. Al een geluk was het was geen probleem.


Ik voegde nog een paspel tussen bovenstuk en rokgedeelte. Dit zorgde ervoor dat ik aan de achterzijde wel een beetje moest foefelen zodat het paspel mooi zat weggewerkt.


Voor mijn eigen dochtertjes zou ik nooit zwart en wit gebruiken. Maar in combinatie met het roze paspel is het prachtig geworden! Ik zou dit wat vaker moeten proberen ;-)

Het kleedje is ondertussen in een kleurrijk cadeaupapier gewikkeld. Hopelijk kan ik er ook een aan-foto van tonen. En vooral: hopelijk past het!!

Patroon: Emma en Mona
Stof: Stoffenstraat
Paspel: Veritas
Kamsnap: De stoffenmadam
Voering: De stoffenmadam

Een emotionele week

Mijn moederhartje kreeg het deze week redelijk zwaar te verduren...(Ik ben dan ook ongelofelijk gevoelig :-p Zeker de laatste tijd.) Ons oudste spruit ging voor de eerste keer naar school. Dagen voordien voelde ik de zenuwen, vlinders al in mijn buik ronddwarrelen. Jolien daarentegen had er precies niet zo veel last van. Maar ja...logisch ook, want ze had geen besef wat haar te wachten stond.
Daarnaast moest ik zelf ook terug starten na een zalige vakantie! Maar ik heb het geluk dit jaar halftijds te werken. Zo kon ik Jolien nog naar school doen en kan ze met halve dagen gaan. Want ze kan haar slaapje nog goed gebruiken.




De foto's zijn van mindere kwaliteit. Ik was zelf zo zenuwachtig voor die eerste schooldag dat ik bijna foto's vergat te nemen. En waarom eigenlijk? Ze deed het fantastisch! Geen tranen, onmiddellijk gaan spelen. Wanneer ik door ging: 'Daaag mama!' Wat een flinke meid!
Het hemdje had ik vorige week nog gemaakt. Dat kon je hier zien. Ik vond het een ideale outfit om het schooljaar te starten.