Pagina's

maandag 4 januari 2016

THE stofjes van Bambiblauw!!

Zo mooi die stofjes van bambiblauw! Toen ik deze voor de eerste keer ontdekte, was ik nog iets minder ervaren in het naaien... Ik vond de stofjes net iets te duur... Maar nu ik steeds meer ervaring op doe, is mijn mening al hard veranderd op vlak van stoffen van goede kwaliteit. Wat logisch is natuurlijk!

Lang heb ik getwijfeld toen deze reeks, met orka, zebra, beer en koala, uitkwam, om een paneel aan te schaffen. Zo lang dat ze uitverkocht waren. Wachten dus, regelmatig een kijkje nemen op de website en uiteindelijk kreeg ik melding dat ze terug binnen waren. Blijkbaar verkeerde druk, iets kleiner dan normaal, maar geen probleem... Ik liet mijn dochter zelf mee kiezen. Zij koos resoluut voor de zebra!

Waarom heb je dan de orka voor haar gemaakt?hoor ik jullie al denken... Ik was niet zeker of de maat voor de leonora sweater van lmv wel klopte. Daarom eerst de orka, dan kon de kleine zus deze eventueel aandoen en had grote zus nog steeds haar zebra.



Ik vind het echt een tof truitje geworden! De zebra is op komst! Hiervoor ga ik terug het patroon van leonora sweater gebruiken denk ik. De maat is perfect!


Stof: Bambiblauw en effen Madeline de stoffenmadam
Patroon: Leonora Sweater La maison victor

zaterdag 2 januari 2016

Misschien wordt het toch nog kouder...?

Zo warm voor de tijd van het jaar...maar het weer zal één van de dagen waarschijnlijk een keer omslaan...?
Ik had nog een super zachte teddy liggen die ik kocht bij veritas. Hierbij vond ik een mooie tricot bij de stoffenmadam. Een mama en dochtermatch zou het worden :-): een cirkelsjaal!




Zo zalig zacht! Je zou ermee gaan slapen.
De oudste dochter heeft die van zichzelf ook goedgekeurd! Ze vindt het ook leuk om zich erin te verstoppen :-)

Stof: Teddy Veritas, Birds tricot geel Megan blue: Madeline de stoffenmadam
Afmetingen: 
VOLWASSENEN: 35cm op 1m50
KIND: 25cm op 1m20

zondag 27 december 2015

Jingle bells, jingle bells, louisa all the way!

Een Louisa dress. Al zo vaak op andere blogs gezien, al zo lang getwijfeld om het ook te maken... Tot ik ongeveer een maand terug op compagnie-m 3 patronen bestelde: Lotta skirt en Julia Sweater voor mezelf, en de Louisa dress voor de dochtertjes.

Voor de kerstdagen besloot ik eindelijk het bekende patroon te gebruiken. Er zijn verschillende leuke opties. Voor het eerste maaksel wilde ik eerst voor zeker spelen en het doorlopende achterpand te nemen. Eerst twijfelde ik nog om het paspel toe te voegen, maar wawh! Wat een mooi effect!
Ik nam gewoon de 2 jaar, meestal moet ik een iets grotere maat nemen dan 98 maar had al gehoord dat de maten soms groot uitvielen. En blij dat ik dit had gedaan. Het past perfect!!




De stofjes lagen al even in de kast. Ik denk dat ik de durf weer niet had om de kabouters te verknippen. Ik vind ze zo tof! Maar aangezien mijn stofjes zijn aangegroeid en er zoveel mooie stofjes bestaan, heb ik mezelf laatst voorgenomen om gewoon mijn schaar in stofjes te zetten.


Het vestje, superzacht en knuffelbaar!, kocht ik op het laatste moment nog in Modemakers gekocht. Van mijn favoriete kindermerk: Someone.


Nee mama, geen foto... Vandaar dit scheve, maar schattige gezichtje. Ze krijgt soms een beetje streken ons driejarige schatje :-)


Ze kreeg voor haar verjaardag nog een leuk magneetboek van Maja gekregen. Zo kon ik stiekem nog enkele foto's nemen :-)



Tot nu toe al twee patronen uitgetest van compagnie-m en oh zo tevreden! Een aanrader!!

Klaar voor de kerstfeesten!

Stoj kabouters: Het machien, den depot
Stof voering: Madeline de stoffenmadam
Vestje en kousenbroek: Someone
Patroon: Louisa dress, compagnie-m

zaterdag 26 december 2015

Kerstknutsels

Knutselen is ons oudste meid haar favoriete bezigheid. We hebben voor de kerstdagen dus veel leuke dingetjes gemaakt. 

Zo vond ik op pinterest dit leuke idee. Je vult ingevette vormpjes met strijkparels, in de oven (heel kort) en wanneer ze gesmolten zijn onmiddellijk in water laten weken. Het is niet zo simpel om ze er uit te krijgen, maar onder warm water lossen ze volgens ons het beste.
De resultaten zijn heel tof en konden als extra cadeautje bij de kerstkaartjes gegeven worden. Als versiering voor de kerstboom ;-)




Vingerstempelen en schilderen van kerstfiguren kwam ook aan bod:



Dit werd de Nieuwjaarsbrief voor ons 1,5 jarige meisje voor haar peters en grootouders. Ook gevonden hier op pinterest. Leve pinterest! Al zo veel leuke dingen gevonden voor thuis en op school.


Aan iedereen prettige feesten!!

woensdag 2 december 2015

Niet stil gezeten

Op vlak van naaien heb ik niet stilgezeten. Bloggen daarentegen moet ik nog regelmatiger doen.

Ik wil jullie toch nog even een kijkje laten nemen in mijn creaties.


Een rokje uit het prachtige kabouterstofje van Michael Miller. Was hier lang blijven liggen, maar eindelijk toch nog iets uit gemaakt vooraleer ik te weinig stof zou hebben.

Mona Vest uit La maison Victor


 Kleedje van de droomfabriek met peter pan kraag.
Zo'n geweldig stofje! 


 Kan ze goed in ravotten, helpen in de tuin,...Geweldig voor een 2,5-jarige dus!


Julia Sweater van Compagnie M. Wat een zalig patroon! Makkelijk, snel en past perfect!

En nog eentje met fantastische flamingo's (kocht ik op stoffenspektakel)

Chess Sweater uit la maison Victor. Twee keer gemaakt. Weeral maar eens een super tof patroon met mooie stofjes van de stoffenmadam.



Harley top!!
En dan nog een harley top maar een beetje anders, gek...


Verrassing voor Tante Zus. Ze vindt de minions stiekem wel tof. Daarom maakte ik een harley top dat ze kan dragen als pyjama.
De laatste creatie die ik ga tonen, is er eentje van vorig jaar. Maar nu pas past het ons oudste patatje heel mooi. Vorig jaar was het nog veel te groot en bleef het in de kast hangen. Ik vond het echt niet mooi. Maar nu... kei tof!


Ziezo, wel wat creaties dus hé...In het vervolg sneller posten dus ;) En ik moet nog wel wat leren op vlak van leuke mooie foto's trekken. Eén van de dagen eens een test doen voor leuke kerstkaartjes.

We zullen nog is gezond doen...

Het wordt winter. De dagen worden veel korter... Dat zet toch vaak aan tot snoepen...En als zeker als er vaak moeilijke nachten tussen zitten van weinig slaap...  Daarom dacht ik: Komaan, we gaan echt eens deftig boodschappenlijstjes opstellen en gezonder beginnen eten. De laatste tijd is mijn kookkunst toch wat gaan slabbakken. Weinig energie...weinig zin om te koken...

Een tijdje terug kocht ik: Puur eten dat je gelukkig maakt en Puur genieten van Pascale Naessens. Zoveel goede commentaar dat zij krijgt, zo veel tevreden mensen...ik was ook nieuwsgierig.
Vandaag maakte ik voor de eerste keer iets klaar uit 'Puur eten'. In het boek ziet het er wel presentabeler uit dan mijn bord...

De kindjes sliepen, dus ik kon in alle concentratie mijn bordje maken. Het vraagt wel wat voorbereiding en gepruts.


Het resultaat mocht er wezen. Zeer verfrissend en het vult je buik goed. De ricotta zou ik volgende keer vervangen door fetakaas. Dit zou meer afsmaken. De ricotta is zo niet mijn ding bij dit gerechtje.
Maar wel een aanrader!

Gerechtje uit: 'Puur eten dat je gelukkig maakt' van Pascale Naessens: Citrusvruchten met ricotta en pistachenoten.

zondag 4 oktober 2015

Echt herfstweer

Te lang geleden...
Te lang geleden is het dat ik nog iets gepost heb. Maar ik had het voorspeld. Het schooljaar is terug gestart en 's avonds wordt het meeste tijd gespendeerd aan school wanneer de kindjes slapen.

Toch heb ik de tijd gevonden om nog enkele dingetjes te maken om de oudste kapoen haar kast voor de herfst/winter uit te breiden.

Allereerst maakte ik nog een raglan T-shirt met een gratis naaipatroon dat ik vond op Facebook. Dit deed ik met enkele restjes stof. Het was even een geknoei met de elastische biais. Dit had ik nooit eerder gebruikt. Meestal knip ik zelf een biais van tricot en dan moet ik het anders bevestigen.
Ik vind het een vrolijk truitje.

 Stof streepjes: Den depot
Stof vogels: Madeline de stoffenmadam
Biais: Via groepje op facebook

Een heel simpel, maar schattig rokje was snel klaar. Ik zag eind augustus de nieuwe collectie bij veritas met de wasbeertjes. Op slag was ik hierop verliefd en een rokje zag ik zeker zitten...
Ik koos voor de combinatie van een rekband met wasbeertjes met een ander fijn stofje. Ik kocht er ook een figuurtje om op de strijken, maar ik denk dat dit gauw té zal zijn...Wat denken jullie?


Foto's nemen was niet zo simpel met ons wiebelfientje...







Bij de ileana jurk van Companie M zag ik dat men dit vaak afwerkte met een biais aan de binnenkant. Eigenlijk heel simpel en mooi tegelijkertijd. Deze techniek heb ik hier ook voor de eerste keer gebruikt. Super tof!
Het rokje op zich is 130 cm qua stofbreedte op 27 cm hoogte. Dit heb ik gerimpeld. Daarna de rekband afgemeten en aan elkaar gestikt. Heel simpel dus ;)

Alle benodigdheden: Veritas