Het was de derde keer ooit dat ik een kraag zou naaien. Al bij al ging het vlot. Ik denk dat ik ergens met het beleg gefoefeld heb of een fout heb gemaakt, al ben ik daar niet zeker van... De uitleg staat niet volledig in het boek, dus heb ik het op mijn manier gedaan.
En het ziet er super schattig uit!
Leve de kamsnaps! Zo gemakkelijk, zo kleurrijk,...en zo goedkoop. Want eigenlijk zijn knopen best wel duur... En ik probeer mijn projectjes toch een beetje low-budget te houden. Hoewel...een tijdje geleden kocht ik enkel stofjes max. 12 euro de meter. Dat is tegenwoordig niet meer waar. Er bestaan zulke prachtige stoffen dat ik wel moet. Als je ervaring ook na ieder naaisel beter wordt, vind ik me wel gepermitteerd om wat meer uit te geven.
![]() |
| Jolien was aan het dansen... Dit kon ik niet scherp fotograferen. Maar zoals je ziet: ze is dolenthousiast met haar bloesje ;-) |
Nog even over het stofje. Dit had ik al een tijdje in mijn kast liggen. Deze kocht ik bij Madeline de stoffenmadam. Jolientje koos de stof zelf uit de kast. En ze heeft gelijk: de kleuren en de appeltjes staan haar zeer mooi!
Oorspronkelijk wilde ik een kleedje uit dit appelstofje maken, maar ik heb al zoveel stofjes liggen dat ik besloten heb om gewoon mijn schaar erin te zetten. Durven!!
Dit zou wel eens haar tenue kunnen zijn voor haar allereerste schooldag. Zit gemakkelijk. Broekje dat ze goed aan en uit kan doen. En met het roze bloesje (van Hema) gaat dit perfect! Spannend!
Patroon: Zelfgemaakte kleertjes Lena
Kamsnaps: Madeline de stoffenmadam







Love this little blouse :) The fit looks spot on, and the fabric is so fun!
BeantwoordenVerwijderenThanks!!
Verwijderen