Pagina's

zondag 6 september 2015

Verjaardagscadeau

De babyjurk Grace van Emma en Mona zag ik al vaak passeren. Hoe mooi! Eindelijk ben ik ertoe gekomen om het jurkje te maken. En wat een super patroon! Het wordt een cadeautje voor het nichtje. Zij wordt één jaar vandaag! Zij draagt niet vaak hevige kleuren of heeft nooit echt gekleurde prints op haar kledij. Wat voor mij niet makkelijk was om een ideaal stofje te vinden in mijn kast. Maar laatst was ik bij de stoffenstraat en daar kocht ik deze wit met bolletjes stof. Deze zou ik gebruiken als voering...

Het was heel makkelijk dat je het gewoon kan afprinten en niet zelf nog eerst alles moet liggen overtekenen. (Beetje lui...? :-p)
Daarnaast zat het kleedje zeer snel in elkaar.


Wederom maakte ik gebruik van kamsnaps. Ik vreesde wel even of ze goed in elkaar zouden klikken. Ik was vergeten om er vlieseline tussen te strijken... En ik had geen geduld om te wachten tot ik knoopjes kon gaan halen... Ik wist dat ik deze week weinig tijd zou hebben. Het moest af. Al een geluk was het was geen probleem.


Ik voegde nog een paspel tussen bovenstuk en rokgedeelte. Dit zorgde ervoor dat ik aan de achterzijde wel een beetje moest foefelen zodat het paspel mooi zat weggewerkt.


Voor mijn eigen dochtertjes zou ik nooit zwart en wit gebruiken. Maar in combinatie met het roze paspel is het prachtig geworden! Ik zou dit wat vaker moeten proberen ;-)

Het kleedje is ondertussen in een kleurrijk cadeaupapier gewikkeld. Hopelijk kan ik er ook een aan-foto van tonen. En vooral: hopelijk past het!!

Patroon: Emma en Mona
Stof: Stoffenstraat
Paspel: Veritas
Kamsnap: De stoffenmadam
Voering: De stoffenmadam

Geen opmerkingen:

Een reactie posten