Te lang geleden is het dat ik nog iets gepost heb. Maar ik had het voorspeld. Het schooljaar is terug gestart en 's avonds wordt het meeste tijd gespendeerd aan school wanneer de kindjes slapen.
Toch heb ik de tijd gevonden om nog enkele dingetjes te maken om de oudste kapoen haar kast voor de herfst/winter uit te breiden.
Allereerst maakte ik nog een raglan T-shirt met een gratis naaipatroon dat ik vond op Facebook. Dit deed ik met enkele restjes stof. Het was even een geknoei met de elastische biais. Dit had ik nooit eerder gebruikt. Meestal knip ik zelf een biais van tricot en dan moet ik het anders bevestigen.
Ik vind het een vrolijk truitje.
Stof streepjes: Den depot
Stof vogels: Madeline de stoffenmadam
Biais: Via groepje op facebook
Een heel simpel, maar schattig rokje was snel klaar. Ik zag eind augustus de nieuwe collectie bij veritas met de wasbeertjes. Op slag was ik hierop verliefd en een rokje zag ik zeker zitten...
Ik koos voor de combinatie van een rekband met wasbeertjes met een ander fijn stofje. Ik kocht er ook een figuurtje om op de strijken, maar ik denk dat dit gauw té zal zijn...Wat denken jullie?
Foto's nemen was niet zo simpel met ons wiebelfientje...
Bij de ileana jurk van Companie M zag ik dat men dit vaak afwerkte met een biais aan de binnenkant. Eigenlijk heel simpel en mooi tegelijkertijd. Deze techniek heb ik hier ook voor de eerste keer gebruikt. Super tof!
Het rokje op zich is 130 cm qua stofbreedte op 27 cm hoogte. Dit heb ik gerimpeld. Daarna de rekband afgemeten en aan elkaar gestikt. Heel simpel dus ;)
Alle benodigdheden: Veritas








Geen opmerkingen:
Een reactie posten