Het wordt winter. De dagen worden veel korter... Dat zet toch vaak aan tot snoepen...En als zeker als er vaak moeilijke nachten tussen zitten van weinig slaap... Daarom dacht ik: Komaan, we gaan echt eens deftig boodschappenlijstjes opstellen en gezonder beginnen eten. De laatste tijd is mijn kookkunst toch wat gaan slabbakken. Weinig energie...weinig zin om te koken...
Een tijdje terug kocht ik: Puur eten dat je gelukkig maakt en Puur genieten van Pascale Naessens. Zoveel goede commentaar dat zij krijgt, zo veel tevreden mensen...ik was ook nieuwsgierig.
Vandaag maakte ik voor de eerste keer iets klaar uit 'Puur eten'. In het boek ziet het er wel presentabeler uit dan mijn bord...
De kindjes sliepen, dus ik kon in alle concentratie mijn bordje maken. Het vraagt wel wat voorbereiding en gepruts.
Het resultaat mocht er wezen. Zeer verfrissend en het vult je buik goed. De ricotta zou ik volgende keer vervangen door fetakaas. Dit zou meer afsmaken. De ricotta is zo niet mijn ding bij dit gerechtje.
Maar wel een aanrader!
Gerechtje uit: 'Puur eten dat je gelukkig maakt' van Pascale Naessens: Citrusvruchten met ricotta en pistachenoten.


Geen opmerkingen:
Een reactie posten