Pagina's

dinsdag 18 augustus 2015

Een herfstpulletje

De zomerkleerkast hangt vol. Aangezien het dan ook al bijna september is, heb ik besloten om toch volop aan de herfstkledij te beginnen. Ik ga dit jaar proberen om zelf toch een redelijke collectie bij elkaar te naaien.
Zo heb ik uit de laatste nieuwe ottobre (4/2015) het modelletje Three Times T gekozen. Stond erin als een jongensversie, maar met andere stofjes kan je veel doen. Eerst twijfelde ik aan de combinatie... Zou dit toch ook niet te jongensachtig overkomen?... Wel ik ben blij met het resultaat!
Jolien ook: 'Vogel mooi! Mama maakt...!' (En dan smelt ik weg... :-))

Dit truitje ligt al zeker een week in de kast. Vandaag was het voor het eerst terug frisser, dus het moment om foto's (proberen) te trekken...

Nee mama, nee foto :-)


 De maten uit Ottobre vallen voor mijn smalle meid vaak iets breder uit. Daarom had ik me voorgenomen om een 98, maatje kleiner dan haar confectiemaat te nemen, en deze te verlengen. Acheraf gezien was dit niet nodig. 98 zit haar als gegoten!

Wel heb ik het biais aan de halslijn niet aan elkaar vastgemaakt, aan de schouder. Ze heeft een zeer groot hoofd. Ik heb schrik dat ik het anders niet over haar hoofdje krijg. (Komt al overeen met lagere schoolkind denk ik.)



Er volgen denk ik nog zulke truitjes! Leuk om te maken en ze zitten precies goed ;-)

Patroon: Ottobre 4/2015 Three Times T
Stof gestreept: Madeline de stoffenmadam
Stof vogels: stoffenbeurs

Geen opmerkingen:

Een reactie posten